Edunvalvonta

Edunvalvontaa lähelläsi

JHL valvoo jäsentensä etua työelämässä. JHL neuvottelee ja sopii työehdoista, jotta jokaiselle liiton jäsenelle voidaan taata kohtuulliset työehdot. Luottamusmiehet ovat työpaikoilla jäsenten lähellä. He auttavat jäseniä työelämän pulmatilanteissa.

Luottamusmies auttaa

Työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies on se henkilö, joka auttaa työelämän edunvalvontaan ja pulmatilanteisiin liittyvissä asioissa. Edunvalvonta-asioissa jäsentä lähinnä on työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies varahenkilöineen.

Luottamusmies on apuna työsuhteen ongelmatilanteissa. Hän valvoo virka- ja työehtosopimusten toteutumista työpaikalla, tulkitsee sopimusten sisältöä ja käy neuvotteluja työnantajan kanssa. Luottamusmies varmistaa, että työpaikalla noudatetaan työelämän pelisääntöjä.