Yhdistyksen vapaa-ajan toimintaa koskeva kysely ja sen tuloksia

24.1.2024

Järjestimme yhdistyksen kotisivuille kyselyt jäsenistölle toiveista vapaa-ajan toimintaa varten. Kysely oli auki 31.10.23-31.12.23. Kyselyyn vastasi 52 jäsentä. Alle koottu kysely tuloksia:

o   Tyky-seteleitä toivoi 26 vastaajaa.

o   Yhdistyksen tukea vapaavalintaiseen ruokailuun toivoi 15 vastaajaa.

o   Yhdistyksen tukea vapaavalintaiseen kulttuuritapahtumaan toivoi 17 vastaajaa.

o   Yhdistyksen järjestämää yhteistä tapahtumaa toivoi 15 vastaajaa.

Kysymys oli monivalintakysymys, josta pystyi valitsemaan yhden tai useamman vaihtoehdon.

Lisäksi kyselyyn sai halutessaan kirjoittaa oman vaihtoehdon/kommentin. Näitä vastauksia saimme 19 kpl.

o   Vastauksissa toivottiin tukea mm. liikuntapaikka/uimahalli/elokuva ja teatterilipuissa. Tukea toivottiin myös kylpyläkäynteihin, hierontaan, äänikirjoihin, käsityöharrastuksiin sekä majoituksiin.

o   Tykyseteleitä kannatettiin myös vapaissa kommenteissa, jolloin jokainen voi kohdentaa ne oman mielenkiinnon mukaan ja setelit käyvät moneen paikkaan.

o   8 vastaajaa toivoi yhteistä pikkujoulua/risteilyä koko jäsenistölle. Vastauksissa nousi myös esiin seuraavia kommentteja: syrjäseudulta on vaikeaa osallistua yhteisiin tapahtumiin kyytiongelmien vuoksi, vuoden 2023 aluetoimiston järjestämä sirkustapahtuma sai myös kiitosta.

Tyky-setelit saivat eniten kannatusta, ja ne ovatkin jäsenten saatavilla myös tänä vuonna yhdistyksen tarjoamana jäsenetuna. Kiitämme kaikkia vastanneita!

Hyvinvointialueelle siirtymisen vuoksi Pohjois- Savon alueen JHL:ään kuuluvat Sote työntekijät siirtyivät uuden, Pohjois-Savon Hyvinvointialueen JHL ry 124 jäseniksi. Yhdistys kokoaan yhteen n. 700 ammattilaista eri puolilta hyvinvointialuetta (19 kuntaa). JHL 124 ry on siis toiminut reilun vuoden.

Maantieteellisesti yhdistyksen jäsenet ovat siis laajalla alueella. Tämä asettaa omat haasteensa yhteisen tapahtuman järjestämiseksi vain yhdelle paikkakunnalle. Haluamme huomioida jäsenistön toiveita ja mahdollisuuksien mukaan järjestää esim. yhteisiä tapahtumia.

Toivotamme jäsenet lämpimästi tervetulleeksi sääntömääräisiin kevät- ja syyskokouksiin, joissa hyväksytään mm. yhdistyksen talousarviot, toimintakertomukset ja tilipäätökset. Näin pääset myös itse vaikuttamaan yhdistyksen asioihin. Olet myös tervetullut mukaan yhdistyksen aktiivien toimintaan!

Yhdistyksen vapaa-ajan toimikunta suunnittelee, järjestelee ja toteuttaa vuosisuunnitelman mukaisesti vapaa-ajan etuja jäsenille talousarviossa olevan budjetin huomioiden.

JHL 124 ry hallitus ja vapaa-ajan toimikunta